Literatuur
Baard, M. (2009). Ouders en school samen op stap. Geraadpleegd op 28 januari 2019, van https://leren.saxion.nl/bbcswebdav/pid-2220389-dt-content-rid-54253206_4/institution/APO/PABO/EVT/3WPB/VT31SPECJ/4%20-jrg36_nr5_januari2009_M._Baard_-Ouder_en_school_samen_op_stap_pag_4_6.pdf
Beets Kessens, A. (2014). Begrijpen van gedrag. Geraadpleegd op 20 januari 2019, van https://leren.saxion.nl/bbcswebdav/pid-2219345-dt-content-rid-54224757_4/institution/APO/PABO/EVT/3WPB/VT31SPECJ/1-42-02-BeetsKessens-Begrijpenvangedrag.pdf
Besemer, J. (2013). Gedragsalternatieven aanleren. Geraadpleegd op 29 januari 2019, van https://leren.saxion.nl/bbcswebdav/pid-2219345-dt-content-rid-54224756_4/institution/APO/PABO/EVT/3WPB/VT31SPECJ/1-41-03-Besemer-Gedragsalternatievenaanleren.pdf
Bruis, B. (2018). De medogenloze groep. Geraadpleegd op 31 januari 2019, van https://wij-leren.nl/positieve-groepsvorming-groepsdynamica.php
Deterd oude Weme, G. (2012). De ontwikkeling van zelfregulatie. Geraadpleegd op 31 januari, van https://leren.saxion.nl/bbcswebdav/pid-2220388-dt-content-rid-54249600_4/institution/APO/PABO/EVT/3WPB/VT31SPECJ/3%20-%20De%20ontwikkeling%20van%20zelfregulatie%20bij%20jonge%20kinderen.pdf
Deterd oude Weme, G. (2013). De rol van de leerkracht. Geraadpleegd op 17 januari 2019, van https://leren.saxion.nl/bbcswebdav/pid-2220388-dt-content-rid-54253202_4/institution/APO/PABO/EVT/3WPB/VT31SPECJ/3%20-%20De%20rol%20van%20de%20leerkracht%20bij%20zelfregulatie%20Jonge%20Kind.pdf
Horeweg, A. (2014). Groepsprocessen in de klas. Geraadpleegd op 30 januari 2019, van https://wij-leren.nl/groepsprocessen.php
Huitsing, G. (2015). Betrek ouders bij het tegengaan van pesten. Geraadpleegd op 10 januari 2019, van https://leren.saxion.nl/bbcswebdav/pid-2220389-dt-content-rid-54253207_4/institution/APO/PABO/EVT/3WPB/VT31SPECJ/4-%20Niejenhuis_Ouderbetrokkenheid%26Pesten_HJK%281%29.pdf
Kerpel, A. (2014). Sociaal-emotionele ontwikkeling. Geraadpleegd op 30 januari 2019, van https://wij-leren.nl/sociaal-emotionele-ontwikkeling.php
Kessels en Smit (2004). Zelfregulatie. Geraadpleegd op 31 januari 2019, van https://wij-leren.nl/zelfregulatie.php
Van Kooten, K (z.d.) Groepsdynamica. Geraadpleegd op 30 januari 2019, van https://wij-leren.nl/groepsdynamica.php
Van Tetering, M. (2018). Zelfregulatie kan kansenongelijkheid in onderwijs verkleinen. Geraadpleegd op 29 januari 2019, van https://www.socialevraagstukken.nl/zelfregulatie-kan-kansenongelijkheid-in-onderwijs-verkleinen/
Stichting school en veiligheid (z.d.) Groepsdynamica in de klas. Geraadpleegd op 31 januari 2019, van https://www.schoolenveiligheid.nl/po-vo/kennisbank/groepsdynamica-in-de-klas/
Maak jouw eigen website met JouwWeb